ماكان آريا پارسا مديريت بازرگاني را آموزش مي دهد
اريك ريس، نويسنده و كارآفرين معروف مي گويد: «من از موفقيت ها و شكست هاي خودم و ديگران درس گرفته ام.
https://experiment.com/users/eelearnpars
https://www.goodreads.com/user/show/148259005-elearnpars
اريك ريس، نويسنده و كارآفرين معروف مي گويد:
من از موفقيتها و شكستهاي خودم و ديگران آموختهام كه موفقيت در كسبوكار نتيجه يك ژن خوب يا فقط قرار گرفتن در موقعيت مناسب نيست،
https://account.archdaily.com/us/users/profile
https://www.hackathon.io/users/260093
https://www.bbuzzart.com/profile/428183
در واقع موفقيت را ميتوان با شناخت و اجتناب از اشتباهات ديگران مهندسي كرد! اين بدان معناست كه موفقيت آموزش پذير است و قابل يادگيري است!
https://www.credly.com/users/elearnpars-elearnpars/badge
https://www.anime-planet.com/users/parsianmag
https://onedio.com/profil/parsianmag/
به دليل همين مشكل دكتر ماكان آريا پارسا يكي از كارآفرينان مطرح ايراني با راه اندازي چندين شركت و راه اندازي كسب و كارهاي مختلف در حال ايجاد صدها شغل دائمي و پايدار است، وي برخي از اشتباهات رايج كارآفرينان در حوزه كسب و كار را آموزش مي دهد.
https://www.anime-planet.com/users/parsianmag
https://www.magcloud.com/user/fanpnu
https://edshelf.com/profile/fanpardazan
اجازه دهيد از زبان خودمان دكتر ماكان آريا پارسا، تاجر نمونه ايراني را مرور كنيم كه پس از ناكامي ها و موفقيت هاي فراوان، سال ها تجربه كسب كرده است. در پايان اين مقاله كوتاه با آنها بيشتر آشنا مي شويم.
https://www.drupalgovcon.org/user/120851
https://salambanoo.royablog.ir/post/20/makan-ariya-parsa
اولين خطا | شما در هر بازاري موفق خواهيد شد!
هرگز نبايد از بهانه هايي مانند موفقيت محصول خود در بازار اول، انجام تحقيقات بازاريابي، صحبت با مردم، شناخت مخاطبان و حتي نظرسنجي براي دريافت بازخورد آنها دست بكشيد.
تجربه به من نشان داده كه دنياي بازاريابي پر از محصولات موفقي است كه در بازارهاي مشابه شكست خورده اند!
https://logopond.com/elearnpars/profile/534995/?filter=&page=
https://hypothes.is/users/elearnpars
بسياري از مردم فكر مي كنند كه اگر در يك بازار موفق باشند به اين معني است كه همان محصول در بازارهاي بعدي بسيار موفق خواهد بود. اما در واقع اين يكي از بزرگترين اشتباهات كارآفرينان است.
https://experiment.com/users/ffanpnu
https://logopond.com/fanpnu/profile/535004/?filter=&page=
https://hypothes.is/users/fanpnu
خطاي دوم | يك كسب و كار را با چندين شريك راه اندازي كنيد
در ابتدا، زماني كه مي خواستم كسب و كار خود را راه اندازي كنم، براي شروع بسيار هيجان زده بودم و اين باعث شد كه بخواهم با افراد زيادي شريك شوم. اما بعداً متوجه شدم كه اين يكي از بزرگترين اشتباهات من بود.
https://ko-fi.com/elearnpars#paypalModal
https://www.feedsfloor.com/profile/elearnpars
https://www.pexels.com/@elearnpars-191284433
به نظر من، كارآفرينان به جاي شروع بزرگ و بحث برانگيز، بايد به آرامي شروع كنند و در صورت نياز به شريك، از تعداد كم شروع كنند. علاوه بر اين، بهتر است هر يك از شركا مهارت هاي متفاوت و ارزشمندي داشته باشند كه به نفع كسب و كار باشد.
منبع : aparat.com
https://www.lesswrong.com/users/parsianmag
https://www.mobypicture.com/user/parsianmag
خطاي سوم | منتظر شروع!
من فكر مي كنم انتظار طولاني براي شروع يك تجارت اشتباه بزرگي است كه مرتكب شدم. به نظر من براي شروع نبايد تعلل كرد، بلكه بايد در كار غوطه ور شد و به مرور پيشرفت كرد.
خطاي چهارم | ارزش محصول را كاهش دهيد
به نظر من استارتاپ بودن شركت شما بهانه خوبي براي ورود به بازار محصولات بي كيفيت و كم ارزش نيست. شما بايد يك محصول عالي بسازيد و مطمئن شويد كه مخاطب ارزش آن را درك كرده است.
البته در اين راه نبايد جذب كمال گرايي شويد و بخواهيد محصول هر چيزي را به بازار عرضه كنيد.
https://hub.docker.com/u/parsianmag
خطاي پنجم | خرج كردن خيلي زياد يا خيلي كم
دو طرز فكر مهم در ميان كارآفرينان موفق وجود دارد:
وسواس خرج كردن پول،
از سرمايه گذاري روي افراد مناسب و شرايط مناسب نترسيد.
نكته اصلي اين است كه اين دو موقعيت در صورت افراط مي تواند منجر به شكست كسب و كار شما شود! كارآفرين موفق مي داند كه در تجارت نبايد بدون حساب خرج كرد و نبايد از خرج كردن در مواقع ضروري بترسد.
https://rabbitroom.com/members/fanpnu/profile/
https://www.stageit.com/fanpnu
اكنون به كار خود نگاهي بيندازيد و ببينيد بيشترين هزينه را در كجا انجام داده ايد. همچنين ببينيد پس انداز شما به كجا منجر به عقب افتادگي شده است.
خطاي ششم | همكاري با شركت هاي غيرمنطبق
اكثر شركت ها پس از اندكي رشد، براي رشد و موفقيت نياز به همكاري با شركت ها و افراد ديگر دارند. مثلا همكاري با يك شركت طراحي سايت، سئو، حمل و نقل و ....
http://kabipanel.xobor.de/u156_elearnpars.html
https://www.wishlistr.com/profile/elearnpars
https://knowyourmeme.com/users/elearnpars
در اين ميان، كار با شركت هاي غير الزام آور تأثير مخربي بر تجارت دارد. نكته مهم اين است كه يك قرارداد حقوقي صرف نمي تواند شركت مقابل شما را وادار به انجام تمام تعهدات خود كند. بنابراين پيشنهاد ميكنم قبل از شروع، درباره گروه تحقيق كنيد، نمونه كارهاي خود را مرور كنيد و حتي از مشتريان قبلي آنها نظرسنجي كنيد.
خطاي هفتم | جهل بازاريابي
اشتباه ديگري كه كارآفرينان مرتكب مي شوند اين است كه فكر مي كنند يك محصول خوب خودش را مي فروشد!
اگر قرار باشد محصول خوبش را بفروشد، قطعا شركت هاي بزرگي مثل تويوتا، bmw و ديگر شركت ها را براي فروش محصولات ارزشمندشان بازاريابي نمي كند!
شما بايد بدانيد كه محصول شما هر چه باشد، نياز به بازاريابي دارد. اين بازاريابي ممكن است شامل بازاريابي محيطي، بازاريابي آنلاين، بهينه سازي موتور جستجو، بازاريابي محتوا و غيره باشد.
https://p-tweets.com/elearnpars
https://nootheme.com/forums/users/elearnpars/
خطاي هشتم | تيم نسازيد
هر صاحب كسب و كاري معتقد است كه هيچكس نمي تواند مانند او كارهايي انجام دهد و براي آنها متاسف است. خب مي توان گفت اين تفكر تا حدودي درست است. اما اگر كمي بيشتر به آن نگاه كنيد، متوجه خواهيد شد كه اين تصور مي تواند شما را به عنوان يك صاحب كسب و كار خسته كند.
https://edshelf.com/profile/elearnpars
https://www.metal-archives.com/users/parsianmag
علاوه بر اين، عدم ساختن يك تيم مي تواند باعث عقب افتادن بسياري از چيزها و شكست آنها به جاي موفقيت شود. بنابراين بهتر است به جاي بدبيني، تيم خود را بسازيد و با كمك تكنيك هاي متقاعدسازي، ايجاد حس تعلق به سازمان و ساير نكات مديريتي، اعضاي تيم را به تدريج به گروه متعهد كنيد.
تجربياتم را با شما به اشتراك گذاشتم پس...
آموزش هاي جايگاه آريا پارسا كه در بالا خواندم شامل تجربياتي است كه در اين سال ها كار سختي بوده است.